Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang tot -15% op je eerste aankoop. < Registratie >
Gratis levering van 99,00 €

Winkelvoorschriften

§ 1 Definities

  1. Reglement - dit Reglement bepaalt de beginselen voor het sluiten van overeenkomsten op afstand via de Internetwinkel, de beginselen voor de uitvoering van deze overeenkomsten, de rechten en verplichtingen van de partijen bij de overeenkomst op afstand en de beginselen voor de klachtenprocedure. Voor zover het gaat om diensten die langs elektronische weg worden verricht, zijn de Regels en voorschriften respectievelijk de regels en voorschriften bedoeld in artikel 8 van de Wet op de elektronische dienstverrichting.
  2. Klant - een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, een rechtspersoon of een organisatie-eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, aan wie de wet rechtsbevoegdheid toekent, die met de Verkoper een Overeenkomst voor verkoop op afstand sluit.
  3. Consument - een consument in de zin van artikel 22 1 van het Burgerlijk Wetboek. Volgens de wettelijke definitie wordt een natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht met een ondernemer die niet rechtstreeks verband houdt met zijn economische of beroepsactiviteit, beschouwd als een consument.
  4. Een natuurlijke persoon die een eenmanszaak voert en een aankoop doet van niet-beroepsmatige aard - een natuurlijke persoon die een overeenkomst inzake verkoop op afstand sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn beroepsactiviteit, wanneer uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze voor die persoon niet van beroepsmatige aard is, die met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn beroepsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen inzake het centraal register en informatie over bedrijfsactiviteiten, aan wie de wet het recht toekent: de overeenkomst te herroepen volgens de aan de consumenten toegekende regels, de bepalingen inzake verboden clausules in de modelovereenkomsten toe te passen en inzake de aansprakelijkheid voor gebreken van het verkochte goed.
  5. Verkoper:
    BIOSHI S.A.,
    contact@bioshi24.nl, tel: +48788208018
    NIP PL6762649713,
    REGON 526170605.
  6. Adres van de maatschappelijke zetel van de verkoper:
    aleja 29 Listopada, nr 39E, lok. U3, 31-425 Kraków
  7. Online winkel - internetdienst van de Verkoper, beschikbaar op de volgende elektronische adressen: bioshi24.nl, via welke de Klant informatie kan verkrijgen over de Goederen en hun beschikbaarheid, en goederen kan kopen of diensten kan bestellen.
  8. Overeenkomst voor verkoop op afstand - een overeenkomst voor de verkoop van Goederen/levering van diensten/levering van digitale inhoud (indien van toepassing), gesloten via de Online Shop.
  9. Goederen - een roerende zaak die de Klant in de Online Shop kan kopen.
  10. Privacy- en cookiebeleid van de webwinkel - een document met gedetailleerde regels voor de verwerking van persoonsgegevens en het gebruik van cookies. Het privacy- en cookiebeleid vormt bijlage nr. 3 bij de Voorwaarden en is beschikbaar op https://bioshi24.nl/nl/privacy-and-cookie-notice.
  11. Permanente drager - betekent materiaal of een hulpmiddel waarmee de klant of de verkoper persoonlijk aan de klant gerichte informatie kan opslaan op een wijze die toekomstige toegang tot de informatie mogelijk maakt gedurende een periode die is afgestemd op de doeleinden waarvoor de informatie wordt gebruikt en die het mogelijk maakt de opgeslagen informatie in ongewijzigde vorm opnieuw op te roepen, met name elektronische post.
  12. Elektronisch bestelformulier - de elektronische bestelprocedure die door de Verkoper aan de Koper ter beschikking wordt gesteld.
  13. Elektronisch retourformulier - elektronische retourprocedure die door de verkoper aan de koper ter beschikking wordt gesteld; beschikbaar op https://bioshi24.nl/returns-open.php.
  14. Elektronisch klachtenformulier - de door de verkoper aan de koper ter beschikking gestelde elektronische klachtenprocedure; beschikbaar op https://bioshi24.nl/rma-open.php.
  15. Verzending van een bestelling - bevestiging van een bestelling door te klikken op de knop "Bestellen en betalen" door de Klant, behandeld als de indiening door de Klant van een bindende intentieverklaring tot het sluiten van een Overeenkomst voor verkoop op afstand met de Verkoper.
  16. Account - een geheel van in de Online Winkel en in het IT-systeem van de Verkoper opgeslagen gegevens betreffende een bepaalde Klant en de door hem of haar geplaatste bestellingen en door hem of haar gesloten
    Verkoopovereenkomsten op afstand, met behulp waarvan de Klant bestellingen kan plaatsen, alsmede deze tijdig kan annuleren of wijzigen en Verkoopovereenkomsten op afstand kan sluiten.
  17. Orderverwerking en Merchandise Rating - subjectieve verklaringen en beoordelingen toegekend door de Klant in de vorm van sterren van 1 tot 5 voor de Online Shop nadat een Bestelling is afgerond.

§ 2 Algemene bepalingen

  1. Types en omvang van de elektronisch verleende diensten:
    1. sluiten van online verkoopovereenkomsten - met betrekking tot de in de Internet Shop verkochte Goederen,
    2. beginselen van registratie en gebruik van een Account in het kader van de Internet Shop,
    3. toevoegen van meningen, commentaar en beoordelingen - de Klant kan een mening of commentaar toevoegen aan zijn/haar bestelling,
    4. het verzenden van e-mails waarin de verkoper de ontvangst van een bestelling, de eventuele ontvangst van de betaling en de aanvaarding van een bestelling voor verwerking bevestigt.
  2. Het gebruik van de Internet Shop is mogelijk op voorwaarde dat het door de Klant gebruikte computersysteem voldoet aan de volgende minimale technische vereisten:
    1. Internetbrowsers in de huidige versie bijv:
      • Firefox
      • Chroom
      • Microsoft Edge
    2. elk programma voor het bekijken van bestanden in PDF-formaat.
  3. De Verkoper stelt deze Voorwaarden samen met de bijlagen voor, tijdens en na het sluiten van de Overeenkomst op afstand beschikbaar via de link op de homepage. De koper kan het downloaden en afdrukken.
  4. Teneinde de veiligheid van de transmissie van berichten en gegevens in verband met de geleverde diensten te verzekeren, neemt de Internet Shop technische en organisatorische maatregelen die aangepast zijn aan de mate van veiligheid van de geleverde diensten, met name maatregelen om de verwerving en wijziging door onbevoegden van via Internet verzonden persoonsgegevens te voorkomen.

§ 3. Bestellingen

  1. Een bestelling in de Online Store kan via het Account worden geplaatst of de optie voor kopen zonder registratie selecteren, in welk geval een intern account wordt aangemaakt op basis waarvan de Klant een Account kan aanmaken. Het interne account blijft behouden totdat de gegevens uit het systeem worden verwijderd of het account wordt geblokkeerd.
  2. De aankoop wordt gedaan door het elektronische bestelformulier in te vullen dat beschikbaar is op de website van de online winkel. De bestelde goederen worden geselecteerd door ze toe te voegen aan het winkelmandje. Het elektronische bestelformulier specificeert &lt;span> m. &lt;/span> in. welke Goederen, tegen welke prijs en in welke hoeveelheden de Klant wil bestellen op de door hem aangegeven plaats. De klant onderneemt passende technische stappen op basis van de getoonde berichten.
  3. Nadat de Klant alle benodigde gegevens heeft verstrekt, wordt een overzicht van de geplaatste bestelling weergegeven. Het besteloverzicht bevat informatie over: de identificatiegegevens van de verkoper, het onderwerp van de bestelling, de eenheid en de totale prijs van de bestelde goederen, inclusief leveringskosten en andere, indien van toepassing, geselecteerde betalingsmethode, geselecteerde leveringsmethode, tijd en leveringskosten.
  4. Als het onderwerp van de overeenkomst de levering is van digitale inhoud die niet op een materiële drager is vastgelegd of diensten die elektronisch of op afstand worden geleverd, gaat de consument in een extra selectievakje dat vereist is om een ​​bestelling te plaatsen en zich op het elektronische bestelformulier bevindt akkoord: "Ik stem ermee in op de levering van de digitale inhoud, die niet op een materiële drager is vastgelegd of voor het begin van de dienst vóór het verstrijken van 14 dagen vanaf de datum van sluiting van het contract en ik erken het verlies van het recht om het contract te herroepen ". De verkoper bevestigt de ontvangst van de bovengenoemde toestemming per e-mail.
  5. Om een Bestelling te plaatsen is het noodzakelijk om in het Elektronisch Bestelformulier de als verplicht aangeduide persoonsgegevens te verstrekken, de inhoud van de Algemene Voorwaarden te aanvaarden, de Bestelling te verzenden door op de knop "Bestellen en betalen" te drukken.
    1. De verzending van het Elektronisch Bestelformulier door de Klant vormt een bindende wilsverklaring om een Overeenkomst voor verkoop op afstand te sluiten, in overeenstemming met de inhoud van deze Voorwaarden.
    2. Een Overeenkomst voor verkoop op afstand wordt geacht te zijn gesloten op het moment dat de Verkoper het Elektronisch Bestelformulier aanvaardt, hetgeen wordt bevestigd door een bericht aan de Koper waarin wordt bevestigd dat de bestelling is aanvaard en waarin het bestelnummer wordt vermeld.
    3. Na het sluiten van een Overeenkomst op afstand ontvangt de Klant een e-mailbevestiging van de geplaatste bestelling, die het volgende bevat: bevestiging van de aanvaarding van de bestelling en definitieve bevestiging van alle essentiële elementen van de Bestelling en de algemene voorwaarden van de gesloten Overeenkomst op afstand (Reglement van de Online Shop met bijlagen nrs. 1 en 2), de gegevens van de Verkoper, de verantwoordelijkheid van de Verkoper voor de kwaliteit van de prestaties, over de door de Verkoper na de verkoop geleverde diensten en over de wijze en de gevolgen van de herroeping van de overeenkomst. Instructies over hoe en wat de gevolgen zijn van herroeping van het contract staan in bijlage 1.
    4. Totdat de Verkoper is begonnen met de verwerking van de bestelling:
      1. De Klant kan zijn bestelling wijzigen via de technische oplossing die beschikbaar is op de pagina Elektronisch Bestelformulier en het volledige besteltraject opnieuw doorlopen. De bestelling wordt gewijzigd door een nieuwe bestelling te plaatsen die de eerder geplaatste bestelling vervangt. Als alternatief wordt de door de Klant verrichte betaling gecrediteerd op de nieuwe bestelling en, in geval van een te hoge betaling, teruggestort op de bankrekening waarvan de betaling afkomstig was.
      2. De Klant kan zijn/haar bestelling annuleren door de optie "bestelling annuleren" te selecteren die beschikbaar is op de pagina van het Elektronisch Bestelformulier.
    5. Indien de Klant de bestelling annuleert, zal de Verkoper de ontvangen betaling binnen 3 werkdagen terugbetalen. De betaling zal worden terugbetaald via dezelfde betalingsmethode die de Klant heeft gebruikt.
    6. De verwerkingstijd van de bestelling bedraagt tussen 1 en 30 werkdagen vanaf de datum van sluiting van het contract.

§ 4 Betaling

  1. De Online Shop biedt de mogelijkheid van betaling vooraf, onder rembours (met betaling op rekening na levering). De optie van uitstel van betaling is mogelijk in met de verkoper individueel overeengekomen situaties.
  2. De betaling van de goederen kan geschieden op de wijze die bij de bestelling op het elektronische bestelformulier is gekozen.
  3. De momenteel beschikbare prepaid betaalmethoden in de Online Shop zijn beschikbaar op https://bioshi24.nl/nl/payments.

§ 5 Levering

  1. Op het Elektronisch Bestelformulier selecteert de Klant de wijze van levering door de gemaakte keuze aan te kruisen.
  2. Indien de Goederen niet worden afgehaald door de Klant, hetgeen resulteert in het terugzenden van de Goederen naar de Verkoper - kan de Verkoper zich terugtrekken uit de verkoopovereenkomst. Herroeping van het contract vindt plaats door middel van een verklaring aan de Klant in de vorm van een e-mailbericht.
  3. In de in punt 2 bedoelde situatie is de Verkoper verplicht de betaling die hij voor de door de Klant gekochte Goederen heeft ontvangen, onmiddellijk aan de Klant terug te betalen.
  4. De momenteel beschikbare leveringsmethoden in de Online Shop zijn beschikbaar op https://bioshi24.nl/nl/delivery.

§ 6 Intrekking - elektronisch retourformulier

  1. Een consument-koper die een overeenkomst op afstand heeft gesloten, kan deze binnen 14 dagen zonder opgave van redenen herroepen. In geval van herroeping van een overeenkomst op afstand - wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.
  2. Een natuurlijke persoon die een eenmanszaak drijft en een niet-professionele aankoop doet, heeft ook het recht zich uit de overeenkomst terug te trekken volgens de beginselen van de hoofdstukken 6 en 7 van dit reglement.
  3. De Verkoper controleert het recht om een verklaring van herroeping van de Overeenkomst in te dienen door de in afdeling 2 vermelde persoon. De controle vindt plaats door na te gaan of de gesloten overeenkomst voor die persoon niet van professionele aard is - hetgeen met name gebeurt door analyse van de PKD-codes die in het centraal register van bedrijfsactiviteiten en -informatie zijn vermeld.
  4. In het geval dat de Verkoper erkent dat de aankoop van de Goederen door een persoon die een eenmanszaak voert in de Online Winkel van professionele aard was - zal de Verkoper onmiddellijk, d.w.z. uiterlijk binnen 3 werkdagen na de ontvangst van de verklaring van herroeping - de persoon die de verklaring heeft afgelegd ervan in kennis stellen dat hij wegens de professionele aard van de gedane aankoop - niet gerechtigd is de overeenkomst te herroepen, en dat bijgevolg de gedane verklaring van herroeping van de overeenkomst - geen rechtsgevolgen zal hebben. Indien, samen met de verklaring van herroeping, een fysieke terugzending van de Goederen is gedaan - zullen de Goederen worden teruggezonden op kosten van de persoon die de verklaring heeft gedaan en naar het eerder in de Bestelling opgegeven adres. Het antwoord van de verkoper wordt gegeven op dezelfde wijze als de persoon die de verklaring heeft afgelegd.
  5. In geval van herroeping van de overeenkomst - draagt de consument alleen de directe kosten voor het terugzenden van de goederen.
  6. Uit de verklaring van de consument moet duidelijk blijken dat hij de overeenkomst wil herroepen; de consument kan met name:
    1. gebruik maken van het elektronische retourformulier dat beschikbaar is op de website van de Online Shop: https://bioshi24.nl/returns-open.php.
    2. de overeenkomst te herroepen door middel van het als bijlage nr. 2 bijgevoegde herroepingsformulier - door het te sturen naar het adres van de maatschappelijke zetel van de verkoper.
    3. De verkoper bevestigt onmiddellijk op een duurzame drager de ontvangst van een verklaring van herroeping van de overeenkomst die op de in de punten 1 en 2 aangegeven wijze is ingediend.
  7. De toezending van de verklaring vóór het verstrijken ervan volstaat om de termijn na te leven.
  8. De herroepingstermijn begint te lopen:
    1. voor een overeenkomst ter uitvoering waarvan de verkoper de goederen levert en verplicht is de eigendom daarvan over te dragen - vanaf het in bezit nemen van de goederen door de consument of een door de consument aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, en in geval van een overeenkomst die:
      1. betreft meerdere artikelen die afzonderlijk, in partijen of in delen worden geleverd - vanaf het in bezit nemen van het laatste artikel, de laatste partij of het laatste deel;
      2. bestaat in de regelmatige levering van goederen gedurende een bepaalde periode - vanaf het in bezit nemen van het eerste goed;
    2. voor andere contracten - vanaf de datum van sluiting van het contract.
  9. Het formulier van de verklaring van herroeping van het contract (bijlage nr. 2 bij dit reglement) en informatie over de uitoefening van het recht om het contract te herroepen (bijlage nr. 1 bij dit reglement) worden verstrekt in elektronische vorm zoals aangegeven in punt 3.5. .3 van dit Reglement.
  10. Het herroepingsrecht van een overeenkomst voor koop op afstand is niet van toepassing op overeenkomsten als bedoeld in art. 38 van de wet van 30/05/2014 (Journal of Laws van 2019, item 134) betreffende consumentenrechten, &lt;span> m. &lt;/span> in. Een afspraak maken:
    1. waarbij de prijs of vergoeding gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de overeenkomst kunnen voordoen;
    2. waarvan het voorwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens de specificaties van de klant of dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen;
    3. waarvoor het onderwerp van de dienst een artikel is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die niet kan worden geretourneerd na opening van de verpakking vanwege gezondheidsbescherming of hygiënische redenen, als de verpakking na levering is geopend;
    4. waarvan het onderwerp geluids- of beeldopnamen of computerprogrammatuur is, geleverd in een verzegelde verpakking, indien de verpakking na levering is geopend;
    5. voor de levering van digitale inhoud en elektronische licenties die niet op een materiële drager zijn vastgelegd, wanneer de uitvoering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen vóór het einde van de herroepingstermijn en nadat de handelaar de consument heeft meegedeeld dat hij zijn herroepingsrecht heeft verloren;
    6. de levering van goederen die snel kunnen bederven of verouderen, alsmede de levering van goederen die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere goederen zijn verbonden;
    7. voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een abonnementsovereenkomst;
    8. die op een openbare veiling wordt afgesloten;
    9. voor het verstrekken van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten in verband met vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de datum of de periode van uitvoering is vermeld;
    10. wanneer de dienst bestaat uit alcoholhoudende dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de verkoopovereenkomst, waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt die de handelaar niet kan beheersen;

§ 7 Gevolgen van herroeping van een overeenkomst inzake de verkoop van artikelen

  1. De verkoper betaalt de consument binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de verklaring van herroeping van de koopovereenkomst alle door de consument gedane betalingen, inclusief leveringskosten, terug overeenkomstig de door de verkoper aangeboden goedkoopste leveringswijze.
    1. De betaling wordt terugbetaald volgens dezelfde betalingsmethode die de consument gebruikt.
    2. Indien de consument, om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, gebruik maakt van het elektronisch retourformulier, wordt het geld teruggestort via de gekozen methode en op de door de consument opgegeven bankrekening.
  2. Indien de verkoper niet heeft aangeboden de goederen zelf bij de consument op te halen, kan de verkoper de terugbetaling van de van de consument ontvangen betaling achterhouden totdat hij de goederen heeft teruggekregen of de consument het bewijs van teruggave heeft geleverd, naargelang welk feit zich het eerst voordoet.
  3. De verkoper kan de consument aanbieden de goederen zelf af te halen. Indien de verkoper een dergelijk aanbod echter niet heeft gedaan - dient de consument het artikel onmiddellijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop hij of zij de overeenkomst heeft herroepen, aan de verkoper (of aan een persoon die door de verkoper gemachtigd is om het af te halen) terug te zenden. Om de termijn te halen volstaat het om het artikel vóór de vervaldatum terug te sturen. Goederen die de consument retourneert, dienen te worden gezonden naar het adres van de maatschappelijke zetel van de verkoper.
  4. De consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van de goederen als gevolg van het gebruik ervan die verder gaat dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

§ 8 Klachten

  1. De Verkoper is verplicht de Goederen vrij van fysieke en juridische gebreken te leveren en is jegens de Klant aansprakelijk voor fysieke en juridische gebreken van de gekochte Goederen in de zin van het Burgerlijk Wetboek.
  2. Indien de Goederen fysieke of juridische gebreken vertonen, kan de Koper een klacht indienen bij de Verkoper in het kader van de garantie voor gebreken:
    1. via het elektronische klachtenformulier;
    2. schriftelijk aan het adres van de maatschappelijke zetel van de verkoper of per e-mail aan contact@bioshi24.nl.
    3. De klacht vermeldt het gebrek dat de koper meent te hebben aan de goederen, de vorderingen tegen de verkoper en documenteert zo mogelijk het gebrek in kwestie. De verkoper beantwoordt de klacht binnen 14 dagen na ontvangst. Indien hij niet binnen bovengenoemde termijn heeft geantwoord, wordt hij geacht de klacht te hebben aanvaard. Het antwoord op de klacht wordt door de verkoper schriftelijk of op een duurzame drager aan de koper verstrekt.
    4. De door de Koper te nemen stappen om een klacht in te dienen, met inbegrip van de wijze van levering van de Goederen waarover een klacht is ingediend bij de Verkoper, zijn in verschillende stadia aangegeven in het Elektronisch Klachtenformulier.
    5. Indien de Verkoper de klacht gegrond acht: de kosten van vervanging, reparatie, inclusief de verzendkosten in verband met de klacht van de Goederen komen voor rekening van de Verkoper.
    6. De verkoper gaat na of een klacht van een eenmanszaak die een aankoop doet van niet-professionele aard is voor die persoon. De verificatie vindt plaats door analyse van de PKD-codes die in het Centraal Register voor Bedrijvigheid en Informatie staan vermeld.
    7. Indien na een door de consument ingediende klacht het geschil niet is opgelost, verstrekt de verkoper de consument een verklaring op papier of op een andere duurzame drager over:
      1. het voornemen om een procedure voor buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen aan te vragen of in te stemmen met deelname aan een dergelijke procedure, of
      2. weigering om deel te nemen aan de procedures inzake de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen.

§ 9 Feedback

  1. Binnen een bepaalde periode na de voltooiing van de Bestelling, kan de Klant met een Account - in een e-mail gevraagd worden om een Bestellingbeoordeling en een individuele goederenbeoordeling toe te voegen. De beoordeling van de Bestelling en de evaluatie van de individuele goederen is vrijwillig en gratis, en daarvoor moet de Klant op de link klikken die hem naar een aparte pagina brengt. De klant kan deze beoordelingen slechts eenmaal per bestelling toevoegen.
  2. In het kader van de bovengenoemde beoordelingen kan de klant een sterrenbeoordeling van 1 tot 5 toekennen en een mondelinge verklaring toevoegen die beperkt is tot 65535 woordtekens. De bovengenoemde beoordelingen worden automatisch ondertekend met de naam van de klant en de stad die de klant bij de registratie van de rekening heeft aangewezen.
  3. Beoordelingen worden opgeslagen en openbaar weergegeven op de website van de Online Shop en op de websites https://zaufaneopinie.idosell.com en https://trustedreviews.idosell.com.
  4. De Verkoper verifieert of controleert de beoordelingen op bestellingen niet inhoudelijk. De koper is als enige en onafhankelijk verantwoordelijk voor de verklaringen in de beoordelingen. De Verkoper heeft het recht ratings geheel of gedeeltelijk te blokkeren in overeenstemming met de bepalingen van de wet en deze Voorwaarden.
  5. Het is niet toegestaan inhoud te plaatsen die informatie bevat die onwaar, misleidend, vulgair, agressief of beledigend is of die duidelijk als strijdig met de goede zeden wordt beschouwd. Het plaatsen van inhoud die onwettig is, inbreuk maakt op de rechten van derden of oneerlijke concurrentie vormt, is eveneens onaanvaardbaar.
  6. De klant verbindt zich ertoe geen inhoud te plaatsen die links bevat naar externe websites, die een promotioneel of publicitair karakter heeft of die persoonsgegevens van derden bevat. Het plaatsen van inhoud van onwettige aard, met name inhoud die een daad van oneerlijke concurrentie vormt, enz. is eveneens verboden.
  7. De Klant is verantwoordelijk voor de inhoud die hij/zij bewerkt en plaatst, en is in het bijzonder aansprakelijk voor elke inbreuk op de rechten of het eigendom van derden.
  8. Op uitdrukkelijk verzoek van de Klant kan de inhoud van de beoordelingen worden verborgen voor andere gebruikers van de Winkel, maar de toegekende sterrenbeoordeling wordt opgenomen in de algemene beoordeling van de Winkel en de Goederen.

§ 10 Intellectuele eigendom

  1. De Klant verklaart dat hij geen rechten kan doen gelden, met inbegrip van auteursrechten of naburige rechten op de door hem gemaakte beoordelingen en uitspraken, behalve het recht om de Online Shop te gebruiken op de in de Voorwaarden aangegeven wijze. De Klant heeft geen recht op enige opname, reproductie, beschikbaarstelling, openbaarmaking of verspreiding van de inhoud, tenzij een dergelijk recht voortvloeit uit de bepalingen van de wet of deze Voorwaarden.
  2. De Klant is niet gerechtigd op enigerlei wijze in te grijpen in de inhoud, met name niet in de inhoud, de structuur, de vorm, de grafische vormgeving, het werkingsmechanisme of andere elementen van de Internet Shop.
  3. Door het plaatsen van Evaluaties in de Online Winkel, die werken vormen in de zin van de wet van 4.2.1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten - verleent de Klant aan de Verkoper een niet-exclusieve en kosteloze licentie, onbeperkt in tijd en gebied, om deze werken door de Verkoper te gebruiken, samen met het recht om een sublicentie te verlenen, wat inhoudt dat het werk op zodanige wijze voor het publiek beschikbaar wordt gesteld dat iedereen er toegang toe heeft op een door hem individueel gekozen plaats en tijdstip (het internet). De licentie wordt verleend voor alle exploitatiegebieden die op het moment van verlening bekend zijn, met name de volgende exploitatiegebieden:
    1. op het gebied van opname en vermenigvuldiging van het werk door middel van ongeacht welke techniek - in het bijzonder door druk, reprografie, magnetische opname, digitaal, d.w.z. met gebruikmaking van ongeacht welke techniek op een audiovisuele of visuele drager, in het bijzonder op audiovisuele schijven, CD's, computerschijven, in een multimedianetwerk, met inbegrip van Internet en daarmee verband houdende on-line diensten en vermenigvuldiging, opname, gebruik op Internet, reclame, vermenigvuldiging van de opname in elektronische vorm in het computergeheugen en in interne en externe netwerken,
    2. het gebruik, geheel of gedeeltelijk, of elementen van het werk, met de mogelijkheid van wijziging wegens de aard van het betrokken onlinemedium, in alle publicaties, met name online, digitaal, nieuwsbrieven en informatie, alleen of in combinatie met andere werken of fragmenten van werken; het gebruik, geheel of gedeeltelijk, voor promotie- en reclamedoeleinden, met name in de vorm van audiovisuele, audio- en mediareclame.
    3. in het kader van de handel in het origineel of de kopieën waarop het werk is vastgelegd - het verhandelen, uitlenen, verhuren van het origineel of de kopieën,
    4. in het kader van de verspreiding van het werk op een andere wijze dan hierboven omschreven - openbare uitvoering, tentoonstelling, vertoning, reproductie, alsmede uitzending en heruitzending, alsmede het op zodanige wijze voor het publiek beschikbaar stellen van het werk dat eenieder er toegang toe heeft op een door hem individueel gekozen plaats en tijdstip,
    5. het gebruik van werken voor promotie- en marketingdoeleinden;
  4. De schrapping van de Account door de Klant of de Taxateur overeenkomstig artikel 9, lid 8, heeft geen invloed op de geldigheid van de bovengenoemde licentie.

§ 11 Slotbepalingen

  1. Deze Voorwaarden zijn van kracht vanaf 2022.05.26.
  2. Indien een bepaling van deze Voorwaarden wordt gewijzigd of ongeldig wordt verklaard door een beslissing van een bevoegde autoriteit of rechtbank, blijven de overige bepalingen van kracht en binden zij de Verkoper en de Klant.
  3. Op de beslechting van geschillen in verband met deze Voorwaarden is het Poolse recht van toepassing. Deze geschillen worden door de plaatselijk bevoegde rechter beslecht. Een klant die een consument is, kan ook gebruik maken van buitengerechtelijke manieren om klachten en vorderingen af te handelen. Alle informatie over de buitengerechtelijke klachten- en vorderingsprocedure is te vinden op de website van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming: www.uokik.gov.pl. Tegelijkertijd willen wij u erop wijzen dat de gespecificeerde procedures vrijwillig zijn en de toestemming van beide partijen vereisen.
  4. Overeenkomstig Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 delen wij u mee dat een onlineplatform voor de beslechting van geschillen tussen consumenten en ondernemers op EU-niveau (ODR-platform) beschikbaar is op https://ec.europa.eu/consumers/odr. Het ODR-platform is een one-stop website voor consumenten en ondernemers die een buitengerechtelijke oplossing zoeken voor een geschil over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit een online verkoop- of dienstenovereenkomst.

§ 12 Bijlage 1 - Informatie over de uitoefening van het herroepingsrecht

  1. Een zelfstandige handelaar die een aankoop doet van niet-beroepsmatige aard, d.w.z. die met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar beroepsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen inzake het centraal register en de informatie over de beroepsactiviteit, heeft eveneens het recht zich terug te trekken uit de overeenkomst overeenkomstig de volgende regels. U heeft het recht de overeenkomst te herroepen volgens de volgende regels - de consument. U heeft het recht dit contract binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt na 14 dagen:
    1. in geval van een koopovereenkomst, vanaf de dag waarop u de goederen in ontvangst neemt of waarop een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in ontvangst neemt;
    2. in het geval van een overeenkomst die voorziet in de eigendomsoverdracht van verscheidene zaken die afzonderlijk worden geleverd, vanaf de dag waarop u de laatste zaak in bezit krijgt of waarop een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak in bezit krijgt;
    3. in geval van een overeenkomst die voorziet in de eigendomsoverdracht van zaken die in gedeelten worden geleverd, vanaf de dag waarop u de laatste gedeeltelijke levering of het laatste gedeelte in bezit krijgt of waarop een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste gedeeltelijke levering of het laatste gedeelte in bezit krijgt;
    4. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van goederen, gedurende een bepaalde termijn vanaf de dag waarop u het eerste goed in bezit krijgt of wanneer een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het eerste goed in bezit krijgt;
    5. in het geval van overeenkomsten voor de levering van diensten of digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, vanaf de dag waarop de overeenkomst is gesloten.
  2. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte brengen, d.w.z: BIOSHI S.A., aleja 29 Listopada, nr 39E, lok. U3, 31-425 Kraków, tel. +48 788 208 018, contact@bioshi24.nl van uw beslissing de overeenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail).
  3. U kunt het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar het is niet verplicht.
  4. U kunt ook het elektronische retourformulier invullen dat beschikbaar is op de website van de Online Shop: https://bioshi24.nl/returns-open.php. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij u onverwijld een ontvangstbevestiging van uw herroepingsverklaring op een duurzame drager.
  5. Om de herroepingstermijn in acht te nemen, volstaat het dat u uw mededeling betreffende de uitoefening van uw herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
  6. In geval van herroeping van dit contract zullen wij u alle van u ontvangen betalingen, inclusief de kosten van levering van de goederen (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste gebruikelijke leveringswijze), onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, terugbetalen. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen.
  7. Voor contracten waarbij de eigendom van een artikel wordt overgedragen en waarbij wij niet hebben aangeboden het artikel af te halen in geval van herroeping - moeten wij de terugbetaling inhouden totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat u ons een bewijs van teruggave hebt verstrekt, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
  8. Stuur het geretourneerde artikel terug naar het volgende adres: BIOSHI S.A., aleja 29 Listopada, nr 39E, lok. U3, 31-425 Kraków onmiddellijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u ons heeft meegedeeld dat u de overeenkomst herroept. De termijn is gehaald als u het artikel vóór het verstrijken van de termijn van 14 dagen terugstuurt. De directe kosten voor het terugzenden van het artikel komen voor uw rekening.
  9. Wegens het gewicht en de afmetingen van de Goederen, in geval van herroeping - kan het retourneren van de Goederen hogere kosten met zich meebrengen dan de normale portokosten. Als u gebruik wilt maken van koeriersdiensten, kan het nodig zijn het pakket op een pallet te verzenden, wat duurder is dan gewone postbezorging.

§ 13 [Bijlage 2 - Modelformulier voor herroeping] (https://bioshi24.nl/regulation.php?file=att2 "Document downloaden").

pixel